Informácie o spracúvaní osobných údajov
Informácie poskytnuté v súlade s § 19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „Zákon“)
Informácie o prevádzkovateľovi
- HABERL Wealth Management, o.c.p., a.s., so sídlom: Trnavská cesta 74/a, 821 02 Bratislava, IČO: 53 070 194, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sa, vložka číslo: 7101/B, (ďalej aj ako „spoločnosť“), týmto ako prevádzkovateľ osobných údajov informuje dotknuté osoby, ktoré sú klientmi spoločnosti alebo potenciálny klienti spoločnosti, o spracúvaní osobných údajov.
- Klienti sa môžu obrátiť s otázkami súvisiacimi so spracúvaním osobných údajov na spoločnosť prostredníctvom zverejnených kontaktov na webovom sídle spoločnosti.
- Nakoľko spoločnosť môže v zmysle príslušných častí zákona č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch poskytovať služby len na základe zmluvy nie je súhlas klienta so spracúvaním osobných údajov nevyhnutný a spoločnosť je povinná spracúvať osobné údaje klienta.
- Klienti sa môžu obrátiť s otázkami súvisiacimi so spracúvaním osobných údajov aj na zodpovednú osobu za spracúvanie osobných údajov Mgr. František Wágner, compliance@haberl.sk.
Zásady spracúvania osobných údajov
Pri spracúvaní osobných údajov klientov sa spoločnosť riadi najmä týmito zásadami:
- osobné údaje klientov sú vo vzťahu k dotknutej osobe spracúvané zákonným spôsobom,spravodlivo a transparentne;
- osobné údaje klientov sú získavané na konkrétne určené, výslovne uvedené a legitímne účely anesmú sa ďalej spracúvať spôsobom, ktorý nie je zlučiteľný s týmito účelmi;
- osobné údaje klientov sú primerané, relevantné a obmedzené na rozsah, ktorý je nevyhnutnývzhľadom na účely, na ktoré sa spracúvajú;
- osobné údaje klientov sú správne a podľa potreby aktualizované;
- osobné údaje klientov sú uchovávané vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu dotknutých osôbnajviac dovtedy, kým je to potrebné na účely, na ktoré sa osobné údaje spracúvajú;
- osobné údaje klientov sú spracúvané spôsobom, ktorý zaručuje primeranú bezpečnosť osobných údajov, vrátane ochrany pred neoprávneným alebo nezákonným spracúvaním a náhodnou stratou, zničením alebo poškodením, a to prostredníctvom primeraných technických alebo organizačných opatrení.
Účel, rozsah a čas spracúvania osobných údajov
- Spoločnosť má povolenie na poskytovanie investičných služieb v zmysle zákona č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch na vykonávanie podnikateľskej činnosti obchodníka s cennými papiermi. Spoločnosť pri vykonávaní podnikateľskej činnosti obchodníka s cennými papiermi uzatvára so svojimi klientmi, ktorými sú v prevažnej miere fyzické osoby z EÚ, zmluvy a získava osobné údaje o fyzických osobách.
- Spoločnosť tiež spracúva osobné údaje klientov na účely dodržania zákonnej povinnosti a to najmä podľa:– zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch;– zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti;– zákon č. 442/2012 Z. z. o medzinárodnej pomoci a spolupráci pri správe daní;– zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve;– zákon č. 359/2015 Z. z. o automatickej výmene informácií o finančných účtoch na účely správydaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov;alebo iných právnych predpisov, ktoré vyššie uvedené predpisy dopĺňajú alebo nahrádzajú.
- V prípade neposkytnutia osobných údajov klientom spoločnosť nebude môcť uzatvoriť s klientom zmluvu a následne mu poskytovať svoje služby.
- Spoločnosť spracúva osobné údaje klientov v rozsahu:– ak ide o fyzickú osobu, vrátane fyzickej osoby zastupujúcej právnickú osobu, osobné údaje ototožnosti v rozsahu meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa prechodného pobytu, rodné číslo, ak je pridelené, dátum narodenia, štátna príslušnosť, druh a číslo dokladutotožnosti, ak ide o fyzickú osobu, ktorá je podnikateľom, aj adresa miesta podnikania, označenie úradného registra alebo inej úradnej evidencie, v ktorej je podnikajúca fyzická osoba zapísaná, a číslo zápisu do tohto registra alebo evidencie;– kontaktné telefónne číslo, faxové číslo a adresu elektronickej pošty, ak ich má;– osobné údaje, ktoré sa týkajú ekonomickej identity klienta.spoty
- Spoločnosť získava osobné údaje z dokladu totožnosti kopírovaním, skenovaním alebo inýmzaznamenávaním v rozsahu obrazová podobizeň, titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, rodné číslo, dátum narodenia, miesto a okres narodenia, adresa trvalého pobytu, adresa prechodného pobytu, štátna príslušnosť, záznam o obmedzení spôsobilosti na právne úkony, druha číslo dokladu totožnosti, vydávajúci orgán, dátum vydania a platnosť dokladu totožnosti.
- Spoločnosť spracúva osobné údaje počas obdobia, ktoré jej stanovujú platné právne predpisy.
- Klientom je aj osoba, ktorá sa zúčastňuje na konaní, na základe ktorého sa má stať klientomspoločnosti.
Automatizované rozhodovanie a profilovanie
- Spoločnosť je povinná pred poskytnutím služby získať potrebné informácie týkajúce sa znalostí a skúseností klienta alebo potenciálneho klienta v oblasti investícií, týkajúce sa konkrétneho typu produktu alebo služby, jeho finančnej situácie vrátane jeho schopnosti znášať straty, jeho odolnosti voči riziku a jeho investičných cieľov tak, aby mohla odporučiť klientovi alebo potenciálnemu klientovi investičné služby a finančné nástroje, ktoré sú preňho vhodné a ktoré predovšetkým zodpovedajú jeho odolnosti voči riziku a schopnosti znášať straty.Pri získavaní a následnom spracúvaní osobných údajov klientov spoločnosť používa jednotný automatizovaný postup slúžiaci na vyhodnotenie a vytvorenie „investičného profilu“ klienta. Spoločnosť využíva technologické riešenia spracúvania osobných údajov, ktoré spočívajú v profilovaní fyzickej osoby na účely prijatia rozhodnutia týkajúceho sa tejto osoby alebo na účely analýzy či predvídania osobných preferencií, správania a postojov klienta súvisiacich s investovaním.
- Na účely získania a vytvorenia „investičného profilu“ klienta spoločnosť využíva automatizovaný formulár. O spôsobe vyhodnocovania spoločnosť nesprístupňuje úplné informácie.
Zdroj osobných údajov a spôsob ich spracúvania
Spoločnosť pri svojej činnosti získava osobné údaje priamo od klientov a to prostredníctvom komunikácie o uzatvorení zmluvy na poskytovanie služieb spoločnosťou a/alebo osobné údaje získava od ďalších subjektov, ktoré spoločnosť pri takejto komunikácii zastupujú.Spoločnosť spracúva osobné údaje automatizovanými prostriedkami a manuálne.
Poskytovanie osobných údajov tretím osobám
Spoločnosť poskytuje osobné údaje tretím stranám na spracovanie iba ak je to jej zákonná povinnosť alebo si to vyžaduje zabezpečenie činnosti spoločnosti, tj. z technicko-administratívnych dôvodov, napr. IT služby, účtovnícke a audítorské služby, pričom spoločnosť v takom prípade dôvodne predpokladá, že táto tretia strana plní povinnosti ochrany osobných údajov. Spoločnosť spracúva osobné údaje prostredníctvom vlastných zamestnancov alebo prostredníctvom svojich sprostredkovateľov.
Ďalšie informácie
- Klient má právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 Zákona.
- Poskytnutie osobných údajov Klientom je zákonnou požiadavkou a zároveň aj požiadavkou,ktorá je nevyhnutne potrebná na uzavretie príslušnej zmluvy so spoločnosťou, prípadne poskytnutie služieb spoločnosťou Klientovi. Klient je povinný poskytnúť osobné údaje, v prípade ak by neboli osobné údaje Klientom spoločnosti poskytnuté, spoločnosť nemôže s Klientom uzatvoriť príslušnú zmluvu ani poskytnúť Klientovi Klientom požadované služby.
- Pred ďalším spracúvaním osobných údajov Klienta na iný, ako vyššie vymedzený účel, má spoločnosť povinnosť poskytnúť Klientovi informácie o tomto inom účele a ďalšie relevantné informácie uvedené vyššie.
- Spoločnosť ako prevádzkovateľ nezískava osobné údaje o Klientovi od tretích osôb, ale výhradne od Klienta.
- Spoločnosť je povinná bez zbytočného odkladu oznámiť v súlade s § 41 Zákona Klientovi porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby.
- Informácie v zmysle tohto poučenia je spoločnosť povinná poskytnúť klientovi v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to Klient požiada, informácie môže spoločnosť poskytnúť aj ústne, ak Klient preukáže svoju totožnosť iným spôsobom.
- Spoločnosť je povinná poskytnúť Klientovi informácie o opatreniach, ktoré prijala na základe žiadosti Klienta podľa § 21 až 28 Zákona, a to do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Táto lehota môže byť v odôvodnených prípadoch predĺžená o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane.