Apple sa snaží dobyť ázijský trh
Nadnárodní giganti z oblasti IT pokračujú vo svojej medzinárodnej expanzii a naďalej si budujú vplyvné technologické impéria. Platí to aj v prípade spoločnosti Apple, ktorá zbiera jeden úspech za druhým a svoju pôsobnosť rozširuje do všetkých kútov sveta. Už dlhšie sa zameriava aj na ázijský trh, na ktorom chce ovládnuť najväčší možný podiel. Spoločnosť Apple to s cieľom získať dlhodobé […]
Nadnárodní giganti z oblasti IT pokračujú vo svojej medzinárodnej expanzii a naďalej si budujú vplyvné technologické impéria. Platí to aj v prípade spoločnosti Apple, ktorá zbiera jeden úspech za druhým a svoju pôsobnosť rozširuje do všetkých kútov sveta. Už dlhšie sa zameriava aj na ázijský trh, na ktorom chce ovládnuť najväčší možný podiel.
Spoločnosť Apple to s cieľom získať dlhodobé dominantné postavenie na trhu s počítačovými technológiami myslí vážne. Výstavba nového megalomanského sídla a zvyšovanie investičnej hodnoty firmy sú len zlomkom toho, o čo sa jeden z technologických lídrov súčasnosti snaží. Ďalším krokom je snaha o vybudovanie veľkej siete na ázijskom trhu, ktorá patrí k najväčším výzvam predstaviteľov Apple už pár rokov a na dobytí tohto lukratívneho trhu začali poctivo pracovať.
Expanzia spoločnosti zavítala aj do Ázie
História rastu firmy Apple patrí k tým najzaujímavejším príbehom, aké sa vo svete veľkého biznisu vôbec napísali. Po obrovských úspechoch na domácej americkej pôde sa predstavitelia spoločnosti odhodlali vstúpiť na zahraničné trhy a jedným z hlavných cieľov bol práve ázijský región. Ten už niekoľko rokov patrí k svetovým centrám IT biznisu, čiže účasť takého gigantu ako Apple nesmie v najrýchlejšie sa rozvíjajúcich krajinách Ázie chýbať.
V Izraeli je Apple ako doma
V Izraeli boli zahraničným investíciám podporujúcim rozvoj IT brandže otvorení odjakživa a príchod kapitálu Apple prijali takisto pozitívne. Americký technologický gigant si tu začal budovať renomé svojej značky a po nejakom čase sa mu podarilo získať slušný podiel na trhu. Obyvatelia Izraela sú s produktmi od Apple spokojní, čo potvrdzujú aj rastúce čísla predaja a práve úspech v tejto krajine môžeme vnímať ako prechod vstupnou bránou na ázijský trh.
Spolupráca s arabskými miliardármi
V arabských krajinách nájdeme stále viac vplyvných a bohatých biznismenov, s ktorými sa oplatí robiť kšefty. Predstavitelia Apple dobre vedeli, že expanzii na ázijský trh pomôže aj spolupráca s arabskými miliardármi. Príkladom je získanie podielu v spoločnosti princom zo Saudskej Arábie, čo nemohlo skončiť inak ako šírením mena Apple po celom moslimskom svete. Ďalšie obchody prebehli aj s boháčmi zo Spojených arabských emirátov, kde je Apple jednou z najobľúbenejších značiek.
Napredujúcu Indiu obísť nemohli
Ďalším z vyhliadnutých regiónov bola aj India, ktorej obídenie by mohlo byť veľkou chybou. Trh v Indii je totiž stále vo fáze rozvoja, čo vytvára predpoklad, že firmy s dobrou stratégiou majú dosť veľkú príležitosť na úspech. Apple túto šancu hneď vycítil a podnikol prvé kroky vedúce k získaniu vplyvu v krajine. Nie je to dávno, čo sa na univerzite v meste Hajdarábad zrealizovali nové kancelárske priestory pre zhruba 4000 vývojárov a podľa najnovších správ sa má pokračovať otvorením prvej obchodne prevádzky v krajine.
Hlavným cieľom je uspieť v Číne
Alfou a omegou ázijskej cesty Apple je zakotviť na čínskom trhu a vybudovať si tam značný vplyv, ktorý by firme zaručil poprednú pozíciu v globálnom ponímaní. Pár krokov vedúcich k splneniu tohto cieľa sa už podniklo, no zdá sa, že čínsky trh dá manažmentu zabrať. Široká konkurencia, legislatívne podmienky a slabšia dôvera obyvateľov v americké značky prináša isté prekážky. Možno aj preto sa spoločnosť snaží prísť s niečím novým a usmerniť stratégiu smerom k podpore domácich firiem ako to spravila pri poskytnutí miliardového príspevku pre taxislužbu Didi, ktorá je priamym súperom Uber Technologies, konkurenta Apple v Číne.
Apple to v Ázií chytil za správny koniec a jeho premyslená stratégia expanzie kombinovaná s podporou domácich firiem sa ukazuje ako prínosná. Otázny však ostáva trh v Číne, ktorého dobytie nebude také jednoduché a predstavitelia spoločnosti majú čo robiť, aby sa im podarilo uspieť. Práve úspech v tejto krajine môže spoločnosť definitívne pasovať na pozíciu najlepšej IT firmy sveta, takže ako motivácia to bude určite stačiť.
Zdroje : bloomberg.com, forbes.com, economist.com, recode.net