Potravinársky gigant HEINZ vo svete obchodu
Medzi celosvetové giganty, ktorým patrí zaslúžené prvé miesto vo svojom obore patrí aj spoločnosť Heinz. Jedná sa o svetoznámu firmu, ktorá sa postupne prepracovala na lídra potravinárskeho priemyslu a dnes je najväčším výrobcom v tejto oblasti. Spoločnosť Heinz je svetoznáma firma, ktorá sa preslávila v potravinárskom priemysle. Na trhu pôsobí pomerne dlho a jej história poukazuje na zaujímavý podnikateľský príbeh, […]
Medzi celosvetové giganty, ktorým patrí zaslúžené prvé miesto vo svojom obore patrí aj spoločnosť Heinz. Jedná sa o svetoznámu firmu, ktorá sa postupne prepracovala na lídra potravinárskeho priemyslu a dnes je najväčším výrobcom v tejto oblasti.
Spoločnosť Heinz je svetoznáma firma, ktorá sa preslávila v potravinárskom priemysle. Na trhu pôsobí pomerne dlho a jej história poukazuje na zaujímavý podnikateľský príbeh, ktorý sa jeho predstaviteľom podarilo presadiť v širokej konkurencii. V súčasnosti táto spoločnosť rozšírila svoje pôsobenie aj spoluprácou s firmami z iných odvetví, aj keď prioritou jej aktivít je stále potravinárstvo.
Vznik spoločnosti
Počiatky spoločnosti Heinz, oficiálne nazývanej H.J. Heinz Company, sa datujú do roku 1869. Práve vtedy založil nemecký obchodník z Pensylvánie Henry John Heinz svoju potravinársku firmu. Sídlom prvej továrne sa stalo mesto Sharpsburg, odkiaľ začala spoločnosť expandovať do okolia. Hneď po založení sa výroba orientovala na predaj chrenu. Netrvalo však dlho a už o sedem rokov po vzniku prišiel do výroby kečup, ktorý je dodnes považovaný za najúspešnejší produkt. Neskôr sa spoločnosť podujala na spracovanie ďalších potravín, medzi ktorými nechýbajú rôzne omáčky a produkty určené na občerstvenie.
Najslávnejší sa stal kečup
V každom väčšom obchode si medzi kečupmi môžete všimnúť práve produkt od spoločnosti Heinz. Tento kečup má dlhodobú tradíciu práve od spomínaného 19.storočia a za ten čas sa stal jednotkou medzi konkurenčnými produktmi. Už pri spustení výroby sa ukázalo „balenie“ do sklenených fľašiek ako skvelý výrobný aj marketingový ťah a táto obchodná tradícia je stále aktuálna aj v súčasnosti. Samozrejme, kečup si môžete kúpiť aj v plastových obaloch.
Expanzia firmy do sveta
Po zahájení výroby kečupu Heinz, ktorý si rýchlo získal úspech, sa už o desať rokov začala spoločnosť rozširovať do sveta. S tým prišli rôzne marketingové kampane, propagovalo sa nové logo spoločnosti a kombinácia kvalitných produktov a správne cielenej reklamy dostala firmu do popredia potravinárskeho priemyslu. Na prelome storočí bol výrobca potravín známy v mnohých krajinách a jeho produkty sa kupovali vo veľkom. Tejto expanzii dosť pomohol aj dôraz na kvalitu a čistotu potravín, čo prinášalo zdravšie produkty.
Zaujímavosti o spoločnosti :
„57 Variantes“ – V roku 1982 sa H. J. Heinz inšpiroval reklamným sloganom „21 druhov obuvi“ , ktorým jeden výrobca obuvi propagoval svoju ponuku topánok. Heinz si vybral číslo 57, aj keď už vtedy mal na trhu viac produktov ako 57. Toto číslo považoval za svoje šťastné.
Dodávanie fazule pre vojakov – Zaujímavosťou v histórií spoločnosti bolo dodávanie fazule v konzervách americkým vojakom, ktoré im spestrovali jedálny lístok počas 2.svetovej vojny.
Prevzatie spoločnosti Heinz – Impérium Berkshire Hathaway a investičná spoločnosť 3G Capital vzali v roku 2013 spoločnosť Heinz pod svoje krídla. Aj keď sa prepúšťalo a zavrelo sa dosť závodov, firme to prospelo a s vynovenou stratégiou sa im podarilo zvýšiť svoj zisk.
Spolupráca s firmou Ford – Len nedávno v roku 2014 prišli správy o spolupráci medzi potravinárskym a automobilovým lídrom v USA. Účelom spolupráce má byť vyvíjanie eko-materiálov pre autá, ktoré budú vyrábané z paradajkovej vlákniny. To mierne zníži závislosť od plastových komponentov a poskytne priestor na väčšiu ekologickosť v auto-priemysle.
V súčasnosti je spoločnosť Heinz lídrom potravinárskeho oboru a svoje produkty predáva vo viac ako 200 krajinách. Vzhľadom na spoluprácu firmy s ďalšími spoločnosťami z iných odvetví a lukratívne partnerské styky s inými obchodnými lídrami sa dá očakávať, že Heinz bude naďalej jednotkou vo svojej oblasti a portfólio produktov sa úspešne rozšíri.
Zdroje : heinz.com, hoovers.com, aktuality.sk, agroserver.sk