fbpx

Zisky Netflixu neboli skvelé, ale pre investorov boli dosť dobré

4 minúty čítania
Spoločnosť Netflix zaujala investorov po tom, čo spoločnosť oznámila lepšie než očakávané trendy predplatiteľov za druhý štvrťrok a uviedla, že začiatkom roka 2023 plánuje spustiť predplatné s podporou reklám.
netflix

*celosvetový počet predplatiteľov Netflixu na konci druhého kvartálu 2022

Rast v ázijsko-tichomorskom regióne čiastočne kompenzoval straty predplatiteľov v USA a Európe. Spoločnosť v tomto období stratila 970 000 globálnych predplatiteľov, čo je lepšie ako jej prognóza straty 2 miliónov predplatiteľov. Manažment uviedol, že teraz očakáva, že v treťom štvrťroku 2022 pribudne 1 milión predplatiteľov, čím by sa celkový počet zvýšil na 221,7 milióna.

Netflix vykázal štvrťročný príjem vo výške 7,97 miliardy dolárov, čo je o 8,6 % viac ako pred rokom a o niečo menej ako predpovede analytikov vo výške 8,05 miliardy dolárov. Zisk spoločnosti dosiahol 1,44 miliardy USD alebo 3,22 USD na akciu, čo prevyšovalo prognózu spoločnosti na úrovni 3 USD na akciu.

Spoločnosť poznamenala, že zatiaľ čo rast členstva bol v tomto štvrťroku lepší, ako sa očakávalo, príjmy sa znížili o 339 miliónov USD v dôsledku nepriaznivých výmenných kurzov.

V treťom kvartáli 2022 Netflix očakáva tržby vo výške 7,84 miliardy USD, čo je o 4,7% viac ako pred rokom, so ziskom 2,14 USD na akciu.

Netflix v druhom kvartáli pridal 1,1 milióna predplatiteľov v ázijsko-pacifickom regióne, čo je nárast oproti 1 miliónu pred rokom. Spoločnosť stratila čistých 1,3 milióna predplatiteľov v Spojených štátoch a Kanade, a 800 000 predplatiteľov v Európe. Počet predplatiteľov v Latinskej Amerike bol v štvrťroku približne rovnaký.

Netflix, Inc. je americká predplatiteľská streamovacia služba a produkčná spoločnosť so sídlom v Los Gatos v Kalifornii. Bola spustená 29. augusta 1997 a ponúka knižnicu filmov a televíznych seriálov prostredníctvom distribučných zmlúv, ako aj vlastných produkcií, známych ako Netflix Originals .

Spoločnosť poskytla aktuálne informácie o reklame. Špekulovalo sa, že by mohla spustiť líniu podporovanú reklamami do konca roka 2022, ale spoločnosť tvrdí, že bude spustená začiatkom roka 2023. Netflix nedávno podpísal dohodu, že Microsoft bude technologickým partnerom spoločnosti pri vytváraní reklamy.

Pozitívny sentiment investorov voči spoločnosti je poháňaný konkrétnymi plánmi spoločnosti na oživenie rastu, z ktorých väčšina sa rozbehne až v roku 2023.

Zisk spoločnosti Netflix vzrástol za celý fiškálny rok 2021 o 84,8 %, čo je najsilnejší rast za niekoľko rokov, keďže spotrebitelia počas pandémie boli doma a sledovali viac televíznej zábavy. Odvtedy sa však rast prudko spomalil.

Netflix vstúpil na trh videohier

Po neuspokojujúcich predošlých kvartálnych výsledkoch prišlo k vytvoreniu lepšej služby a Netflix pridal mobilné videohry ako súčasť svojej ponuky predplatného v novembri 2021. Predplatitelia môžu hrať hry bez reklám na smartfónoch a tabletoch so systémom Android a Apple iOS. Od septembra 2021 Netflix kúpil tri herné štúdiá. Je to Night School Studio, Next Games a Boss Fight Entertainment.

Napriek odlivu predplatiteľov akcie rastú

Aj keď spoločnosť stratila takmer milión predplatiteľov. Investori to však vyhodnotili ako pozitívnu správu vzhľadom na očakávaný odlev predplatiteľov na úrovni 2 miliónov a optimistickým vyhliadkam v treťom kvartáli 2022. Akcie po zverejnení hospodárskych výsledkov firmy v druhom kvartáli naštartovali silnú „relly“, kedy akcie od zverejnenia vzrástli o viac ako 10 %, ale optimizmus začal o pár dní skôr a v júli si akcie Netflixu pripísali viac ako 25 %.

Vyjadrenie analytika

Aj napriek poklesu predplatiteľov a narastajúcej konkurencii má Netflix naďalej najväčší trhový podiel na svete. Za celý rok 2021 zastával takmer polovicu zo streamovacieho sveta. Extrémne zameranie na rast predplatiteľov je však chyba. To bývalo najdôležitejšie číslo v štvrťročných správach Netflixu. Investori sa menej pozerajú na samotné tržby, ktoré každý kvartál dosahujú nové maximá. Pozitívny impulz si sľubuje od spotrebiteľov citlivých na cenu, kedy bude čoskoro k dispozícii úroveň služieb s podporou reklám, čo by malo zvýšiť počet predplatiteľov na globálnej úrovni a osloviť aj nižšie príjmové skupiny ľudí. Zdá sa teda, že Netflix má práve teraz priaznivý pomer rizika a odmeny.

Zdieľajte tento článok

Máte záujem investovať

Zanechajte nám vaše kontaktné údaje a naši odborníci vás budú čoskoro kontaktovať. Poskytneme vám odpovede na všetky vaše otázky a vytvoríme portfólio priamo pre vás.

Odber newslettera je úplne zadarmo!

Prihláste sa na odber našich HABERLoviniek a užívajte si pravidelný príliv najčerstvejších informácií z trhov.

Urobte prvý krok k svojim vysokým výnosom. Pomôžeme Vám. Nezáväzne.

Zanechajte nám kontakt a náš Wealth Manager Vám nezáväzne odpovie na otázky a poradí s výberom investičnej stratégie vhodnej priamo pre Vás. Všetko úplne bezplatne a nezáväzne