Automobilka Infiniti predviedla futuristický koncept – Prototyp 10

HABERL
26. augusta 2018

Infiniti je japonskou automobilkou, ktorú v priebehu 80. rokov minulého storočia založila spoločnosť Nissan. Viacerí pozorovatelia automobilového priemyslu si v poslednej dobe uvedomili, že čo sa týka pretekov v rámci budovania inovatívnych elektrických vozidiel, tento luxusný výrobca automobilov výrazne zaostáva za drvivou väčšinou svojich konkurentov. To sa však môže čoskoro zmeniť. Automobilová spoločnosť Infiniti 23. […]

Infiniti je japonskou automobilkou, ktorú v priebehu 80. rokov minulého storočia založila spoločnosť Nissan. Viacerí pozorovatelia automobilového priemyslu si v poslednej dobe uvedomili, že čo sa týka pretekov v rámci budovania inovatívnych elektrických vozidiel, tento luxusný výrobca automobilov výrazne zaostáva za drvivou väčšinou svojich konkurentov. To sa však môže čoskoro zmeniť.

Automobilová spoločnosť Infiniti 23. augusta odhalila futuristický koncept svojho nového elektrického vozidla s názvom „Prototype 10“. Stalo sa tak počas aktuálneho ročníka charitatívneho podujatia Pebble Beach Concours d’Elegance v americkom štáte Kalifornia, ktoré predstavuje každoročnú výstavu klasických automobilov. Navyše niet pochýb o tom, že sa jedná o najprestížnejšie podujatie tohto druhu na svete.

Prototyp 10 je plne elektrickým automobilom s obzvlášť ladnými krivkami a podľa výrobcu predstavuje „hmatateľný dôkaz“ o budúcom smerovaní tejto japonskej značky, ktorá má v pláne vo veľkej miere sa zamerať na športové vozidlá poháňané elektrickými batériami.

Na prominentnom automobilovom podujatí zazneli názory o tom, že najnovšie dielo japonskej spoločnosti na 60% pripomína Hviezdne vojny a zo 40% sa podobá na tradičné americké bezmotorové pretekárske autá, ktoré si v 40. rokoch vyrábali ambiciózni maloletí pretekári. Inými slovami je víziou budúcnosti, ako si ju predstavovali ľudia v minulosti.

Kyle Bazemore, ktorý je hovorcom spoločnosti Infiniti, povedal: „Myslím si, že toto auto má nespochybniteľný nádych 60. rokov. Je akýmsi kreatívnym pohľadom na to, ako by mohla vyzerať budúcnosť elektrických automobilov.“ Celý automobilový priemysel sa v súčasnosti zameriava na praktické riešenia prepravy osôb, pričom produkty väčšiny výrobcov automobilov sa sústreďujú na jednoliaty moderný dizajn. Spoločnosť Infiniti však prostredníctvom svojho konceptu poskytuje pohľad na budúcnosť v štýle Art Deco.


Automobilka Infiniti v priebehu minuloročného podujatia Concours d’Elegance predviedla svoj koncept vozidla „Prototype 9“, ktorý predstavoval jednomiestne vozidlo charakteristické estetickým štýlom pretekárskeho automobilu z roku 1940, elektrickým pohonom a materiálmi príznačnými pre 21. storočie. Najnovšie prevedenie tohto modelu síce nesie niektoré znaky svojho predchodcu, no zároveň sa prezentuje nespornými prvkami futurizmu.

Prototyp 10 je dlhým a úzkym modelom, ktorý by sme bez výčitiek mohli označiť pojmom vintage. Kokpit ešte stále zahŕňa iba jedno sedadlo, ale podvozok je v tomto prípade „obalený“ zdanlivo súvislou vrstvou lešteného kovu. Kapota vytvára optickú ilúziu nekonečného priestoru a po oboch stranách ústi do lievikovitých štruktúr, ktoré následne privádzajú vzduch priamo k motoru. Kokpit plynulo prechádza do futuristickej plutvy umiestnenej priamo za hlavou vodiča a nakoniec sa zužuje smerom dole a dozadu takým spôsobom, ako to môžeme pozorovať pri bojových lietadlách z druhej svetovej vojny. Kabína je prirodzene otvorená, čo ja ďalším odkazom na vintage štýl pretekárskych strojov minulého storočia.


Vodič v tomto modeli sedí v podstate na podlahe, hneď za malým volantom. Spoločnosť Infiniti sa aj tentokrát rozhodla úplne ignorovať sedadlo pre spolujazdca, pričom namiesto neho sa po pravej strane vodiča nachádza masívny vzduchový kanál. Ten sa síce nemôže postarať o obsluhu autorádia a ani udržiavať vodiča v strehu, ale veľmi efektívne chladí motor a batérie vozidla.

Prototyp 10 je prvým významnejším modelom navrhnutým pod dohľadom hlavného dizajnéra Karima Habiba, ktorého spoločnosť Infiniti v priebehu minulého roka najala priamo od nemeckej automobilky Bayerische Motoren Werke. Pri pohľade na tento koncept si teda môžeme vytvoriť mienku o tom, akým smerom bude Habib viesť japonského výrobcu pri budovaní ďalších modelov z tejto série.


V žiadnom prípade by ste sa však nemali počítať s tým, že tento futuristický stroj sa niekedy dostane na masovú montážnu linku. Pre spoločnosť Infiniti je však aj napriek tomu mimoriadne dôležitým krokom a potenciálnym zákazníkom dokonale ilustruje, čo by mali čakať od elektrickej revolúcie v dielňach tohto japonského výrobcu. Zároveň je kľúčové, aby takýto krok podnikla každá moderná automobilka, ktorá si plánuje udržať svoje postavenie v rámci priemyslu aj v budúcnosti.

Elektrické automobily boli doteraz takmer výhradne spájané s dlhodobou udržateľnosťou, environmentálnou uvedomelosťou a zeleným spôsobom prepravy. Vedúce osobnosti sveta motorizmu si však pred niekoľkými rokmi uvedomili, akým spôsobom by sa mohli zbaviť tejto „zaškatuľkovanej“ reputácie. Riešenie je prekvapujúco jednoduché a dá sa vyjadriť nasledujúcim výrokom: „Prirodzene, takéto automobily fungujú v súlade s princípmi dlhodobej udržateľnosti – ale poďme sa radšej baviť o rýchlosti.“

Elektrické motory sa v super-športových automobiloch objavili po prvýkrát v roku 2013, o čo sa zaslúžil model 918 značky Porsche. Toto vozidlo sa vo výstavných halách objavilo s relatívne skromnou cenovkou o hodnote jedného milióna dolárov a výlučne so zapojením elektrického motora bolo schopné na jedno nabitie prekonať takmer 29 kilometrov. Za zmienku však stojí skutočnosť, že tento elektrický športový automobil úspešne prekonal časový rekord na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring až o 14 sekúnd. O dva roky neskôr sa rovnakým smerom vydala aj značka Acura so svojím hybridným športovým automobilom modelu NSX, ktorý využíva trojicu elektrických motorov na dosiahnutie spoločného výkonu o hodnote 573 konských síl.

V súčasnosti sa očakáva, že zdokonaľovanie batérií povedie k výraznému navýšeniu predaja elektrických automobilov. Graf zobrazuje odhadovaný objem predajov elektrických vozidiel v miliónoch do roku 2029 pre Čínu, Európu, Japonsko, USA a zvyšok sveta:


Stručne povedané, hlavným cieľom Prototypu 10 je to, aby fanúšikovia spoločnosti Nissan aspoň na chvíľu zabudli na model Nissan Leaf, ktorý je „nepodareným“ starším súrodencom najnovšieho konceptu. Model Leaf je totiž rozhodne neatraktívnym vozidlom, avšak Prototyp 10 dokazuje, že nie všetky elektrické produkty japonskej automobilky sa musia držať tejto charakteristiky.

Na záver je potrebné poznamenať, že spoločnosť Infiniti sa v celosvetových pretekoch v rámci elektrifikácie vozidiel nachádza až na posledných priečkach. V priebehu júna tohto roku predala na území Spojených štátov iba približne 30 hybridov, zatiaľ čo spoločnosti Lexus sa podarilo spotrebiteľom dodať až 2 600 kusov vozidiel s hybridným pohonom. Infiniti však napriek tomu plánuje veľmi rýchlo dobehnúť svojich súperov. Výrobca verejne vyhlásil, že všetky jeho modely vyrobené po roku 2021 budú disponovať aspoň nejakou formou elektrického pohonu. Spoločnosť sa týmto prísľubom pripojila k ďalším svetovým automobilkám, medzi ktoré patria značky ako Mercedes, Volvo a mnoho ďalších.


zdroj: Yahoo, Bloomberg

Odber HABERL News

Získajte aktuálne informácie zo sveta financií a spravujte svoje investície ešte rozumnejšie. Prihláste sa na odber HABERL newslettra.