Louis Vuitton Moet Hennesy

HABERL
8. februára 2016

Najvplyvnejšie svetové značky nemusia pôsobiť len v prostredí IT technológií, financií alebo ťažobnom priemysle. Miesto medzi najlepšími majú aj spoločnosti orientované na  predaj oblečenia, šperkov alebo potravín. A ak sa lídri týchto oblastí spoja do jednej veľkej korporácie, potom môžu vytvoriť jednu z najsilnejších spoločností ovládajúcej trh. Svet biznisu už viackrát ukázal, že premyslená fúzia vplyvných spoločností pôsobiacich […]

Najvplyvnejšie svetové značky nemusia pôsobiť len v prostredí IT technológií, financií alebo ťažobnom priemysle. Miesto medzi najlepšími majú aj spoločnosti orientované na  predaj oblečenia, šperkov alebo potravín. A ak sa lídri týchto oblastí spoja do jednej veľkej korporácie, potom môžu vytvoriť jednu z najsilnejších spoločností ovládajúcej trh.

Svet biznisu už viackrát ukázal, že premyslená fúzia vplyvných spoločností pôsobiacich v odlišných odvetviach môže byť pre majiteľov obrovským prínosom. Snáď najlepším príkladom tohto kroku je spojenie značiek Louis VuittonMoet Hennesy, ktoré začali vystupovať pod jedným logom. Tým je LVMH, ktoré už niekoľko rokov ovláda výrazný podiel na trhu s módou a takisto prehovára do diania v oblasti výroby značkového alkoholu.

Spoločná história plná úspechov

Spojenie dvoch úspešných lídrov schopných zvyšovať svoje zisky a budovať stále väčší podiel na trhu nemohlo skončiť inak ako ďalšími úspechmi. Tento predpoklad platil aj v prípade novej značky LVMH, ktorá sa svojej šance chytila hneď po svojom vzniku v roku 1987. Samotná fúzia priniesla značke trhovú hodnotu 4 miliardy dolárov, no tá začala po čase rásť.

Dominancia v oblasti módy

Pojem LVMH bol čoraz slávnejší a predstavitelia budovali renomé spoločnosti po celom svete. Odevný priemysel sa tak musel skloniť pred silou tohto hráča a rešpektovať jeho prevahu nad konkurenciou. Vedenie značky naďalej posilňovali svoj biznis a postupne pod svoje krídla upísali ďalšie renomované módne spoločnosti ako Christian Dior, Loro Piana alebo Celine. Súčasťou rozsiahleho impéria sa stal aj výrobca šperkov Bulgari alebo králi v predaji hodiniek Hublot a Tagheuer.

Najkvalitnejší alkohol vyrába LVMH

Ako sme spomínali, veľká fúzia priniesla spojenie odevného lídra  so známym výrobcom alkoholu. Moet Hennesy má bohatú históriu a jeho exkluzívny alkohol bol vždy určený pre najväčších fajnšmekrov. V tejto stratégií sa pokračovalo aj po spojení značiek a gigant vo výrobe značkového alkoholu mohol ďalej napredovať. Špeciálny druh koňaku Hennesy či renomované vína a šampusy Moet sa stali symbolom kvality a originality LVMH.

Odborníci pasujú LVMH za najlepšiu európsku značku

Úspechy LVMH na seba nemohli dlho čakať ani v hodnotení najlepších značiek. Podľa nezávislej komisie Eurobrand hodnotiacej najlepšie svetové značky s najvyššou trhovou hodnotou ovládla európsky rebríček práve LVMH. V celosvetovom hodnotení skončila na jedenástom mieste, čo bolo spôsobené ovládnutím celej prvej desiatky americkými značkami. Zaujímavé je, že komisári vyčíslil hodnotu značky na 39 miliárd dolárov, čo muselo vedenie potešiť.

Za úspechom stojí tím podnikateľa Arnaulta

Ak hovoríme o úspechu nejakej spoločnosti, nemali by sme zabudnúť na tím šikovných ľudí, ktorí ju dostali na vrchol. V prípade LVMH ťahá za nitky muž menom Bernarde Arnault, čo je meno známe svojim bohatstvom, s ktorým sa na istý čas stal najbohatším Európanom. Dnes síce nie je najmajetnejší, no väčšinový podiel v tejto úspešnej korporácií mu zabezpečuje dosť peňazí a vplyvu.

Zdá sa, že dlhoročná expanzia značky LVMH sa stále nekončí, pretože sám majiteľ Arnault nedávno ohlásil akvizíciu nových prestížnych značiek pod taktovku jeho spoločnosti. Hlasy zo zákulisia hovoria o britskom odevnom hráčovi Burberry a najnovšie špekulácie sa spájajú s americkými klenotníkmi Tiffany. To by bol seriózny úlovok, ktorý by opäť zdvihol renomé LVMH, takže uvidíme, čím nás tento podnikateľský gigant v budúcnosti prekvapí.

Zdroje : lvmh.com, nytimes.com, bloomberg.com 

 

Odber HABERL News

Získajte aktuálne informácie zo sveta financií a spravujte svoje investície ešte rozumnejšie. Prihláste sa na odber HABERL newslettra.