Najhodnotnejšie svetové značky obhájili svoje pozície

HABERL
17. júla 2017

IT sektor je naďalej najvplyvnejšou oblasťou ekonomiky a hodnota firiem z tejto oblasti dosahuje stále najvyššie čísla. Potvrdil to aj aktuálny rebríček stovky najhodnotnejších značiek sveta, ktorý opäť jednoznačne ovládli lídri trhu s informačnými technológiami. Nech sa energetické koncerny, farmaceutické korporácie či medzinárodné letecké spoločnosti snažia akokoľvek, hodnota ich značiek sa ani tento rok nechytá na lídrov z IT […]

IT sektor je naďalej najvplyvnejšou oblasťou ekonomiky a hodnota firiem z tejto oblasti dosahuje stále najvyššie čísla. Potvrdil to aj aktuálny rebríček stovky najhodnotnejších značiek sveta, ktorý opäť jednoznačne ovládli lídri trhu s informačnými technológiami.

Nech sa energetické koncerny, farmaceutické korporácie či medzinárodné letecké spoločnosti snažia akokoľvek, hodnota ich značiek sa ani tento rok nechytá na lídrov z IT sektoru. Tým sa v rebríčku 2017 BrandZ Top 100 podarilo obsadiť celú prvú päťku, pričom medailové miesta ostali v porovnaní s minulým rokom bez jedinej zmeny.

1.Google – 245,6 mld. USD,rast hodnoty o 7%

Neobmedzený líder, ktorého značka je stelesnením víťazstva po celom IT svete. Nie je to jeho prvá obhajoba vedúcej pozície, pretože na vrchole rebríčka sa usadil opakovane niekoľkokrát. Ak sa mu v budúcoročnom prieskume podarí zvýšiť hodnotu ešte o niekoľko percent, môže sa stať vôbec prvou značkou s cenou presahujúcou štvrť bilióna dolárov.

2. Apple – 234,7 mld. USD, nárast „len“ o 3%

Medzi značky, ktorých hodnota v minulom roku prekonávala 200 miliárd, sa okrem Google dostala už iba spoločnosť Apple. Tej opäť nevyšiel pokus o zisk vzácneho titulu, nakoľko jej hodnota vzrástla „len“ o 3%. Apple bude musieť zabrať, pretože ak budú ďalší účastníci prvej päťky šliapať takým tempom naďalej, časom o svoju striebornú pozíciu príde.

3.Microsoft – 143,2 mld. USD, celkový nárast 18%

Medailové stupienky uzatvára Microsoft, ktorý má za sebou celkom schopný rok. S 18% zlepšením sa dostal na úroveň vyše 143 miliárd, vďaka čomu si udržal tretie miesto. Na krk mu však dýcha Amazon, ktorý má za sebou jedno z najlepších a najprogresívnejších období, ktoré sa stále neskončilo, takže Microsoft čaká tvrdý boj o tretie miesto.

4.Amazon – 139,3 mld. USD, rekordný rast o 41%

Pribúdajúce pochvaly pre Amazon nie sú náhodné, veď táto značka zaznamenala najrýchlejší rast spomedzi celej stovky. Jej hodnota stúpla o viac ako 40 miliárd, čomu sa minulý rok ani zďaleka nevyrovnala žiadna iná firma. Aj vďaka tomu sa Amazon prepracoval už na výbornú 4.pozíciu.

5.Facebook – 129,8 mld. USD, hodnota siete rástla o 27%

Najväčšia sociálna sieť už dávnejšie ukázala svoju silu a tohtoročným piatym miestom opäť potvrdzuje svoju účasť medzi najlepšími. Rast o 27% jej zaistil aktuálnu hodnotu na úrovni necelých 130 miliárd, čím pomohla prvej päťke k získaniu štvrtinového podielu z celkovej hodnoty všetkých 100 značiek.

Úspešný rok plný rastúcich ziskov a zvyšujúcej sa prestíže značiek nemali len spoločnosti na vedúcich pozíciách. Darilo sa väčšine firiem v rebríčku, inak by sa elitnej stovke nepodarilo zvýšiť svoju celkovú hodnotu až o 8%. V porovnaní s minuloročným 3% rastom je to slušný vzostup, vďaka ktorému sa hodnota všetkých 100 značiek vyšplhala až na 3,64 bil. USD.

Zdroje : wpp.com, brandz.com, ogilvy.com, arslan.mn

Odber HABERL News

Získajte aktuálne informácie zo sveta financií a spravujte svoje investície ešte rozumnejšie. Prihláste sa na odber HABERL newslettra.